Schrijf de eerste beoordeling over dit product
Elektrische locomotief serie 460
Model: locomotief met ingebouwde Digital-decoder en geluidsgenerator voor gebruik met mfx en DCC. Motor met vliegwiel, 4 assen aangedreven, antislipbanden. Met de rijrichting wisselend front- en achterlicht, met warmwitte LED's, cabineverlichting digitaal schakelbaar. Met NEM koppelas. Lengte over buffers 115 mm.
Voorbeeld: Snelle multifunctionele locomotief serie Re 460 van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB/CFF/FFS). Naam locomotief 460 118-3 "Gotthard"/"Gottardo". Bedrijfstoestand rond 2002. Inzet: reizigerstreinen.
In de trein door Europa Vroeger reisde men luxueus in de TEE van München naar Parijs of van Zürich naar Milaan. In de 1e klas natuurlijk. Maar dit concept overtrof zichzelf.Om concurrerend te blijven met weg- en luchtvervoer, moesten de Europese spoorwegadministraties resoluut optreden. Reizen in Europa was veranderd. Meer leden in de Europese Unie en de daaruit voortvloeiende open grenzen zorgden voor nieuwe uitdagingen. Want internationale treinen waren nu meer in trek dan ooit. Hoewel er al vanaf 1980 internationale verbindingen door Europa waren, droegen die nog niet de naam EC, maar liepen ze als IC. De balans van de eerste jaren was door en door positief. Daarom besloten de lidstaten van de Europese Unie, waaronder de SBB en ÖBB, om een kwaliteitsnetwerk op te zetten. En al snel was een nieuw product geboren, de EuroCity/EC. Ook werd er een nieuw logo ontwikkeld, omdat de internationale treinen tot nu toe niet zo duidelijk te herkennen waren. Op 31 mei 1987 viel het startschot. Bepaalde kwaliteitsnormen moesten worden nageleefd door de deelnemende spoorwegadministraties. Een restauratierijtuig of in ieder geval een barrijtuig moet worden meegeleverd. 1e en 2e klas rijtuigen hebben airconditioning. Ook het personeel is speciaal opgeleid. Het netwerk groeide en groeide en werd goed ontvangen door het publiek. Als heel bijzonder hoogtepunt vervoeren sommige EC-treinen nog steeds de grandioze SBB-observatierijtuigen, zoals de "Transalpin" op zijn reis van Zürich naar Graz. Maar ook op de goede oude Gotthard-bergroute waren EC-treinen met panoramarijtuigen te zien. Een reis met hen door de wondere wereld van de Alpen naar het zonnige zuiden moet een heel bijzondere reisbelevenis zijn geweest.
Railsysteem: | 2-rail (DC) |
---|---|
Stroomsysteem: | DC |
Spoorwegmaatschappij: | SBB/CFF/FFS |
Digitaal: | Ja |
Decoder interface: | MFX |
sound: | Met sounddecoder |
Lengte over de buffers: | onbekend |
Merk: | Minitrix |
Schaal: | N / 1:160 |
Noviteit: | Nee |
Voorraad: | In voorraad |
Prijs: | € 331,49 |
EAN: | 4028106167645 |
Handleiding: | Niet beschikbaar |
Heeft u een vraag over de Minitrix T16764?
E-mail direct de Minitrix specialist.
Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.
+31 (0)85-201 9726
Kunt u niet wachten totdat de Minitrix Elektrische locomotief serie 460 T16764 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.
Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.
Ratings & Reviews
Schrijf de eerste beoordeling over dit product