Marklin Hogesnelheidstrein TGV Euroduplex 37793

€ 670,49
  • iDeal
  • vinkje Dit product van Marklin wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
Uitvoeringsvariant in de uitvoering als TGV Euroduplex voor het traject Parijs - München.Op schaal 1:87 uitgevoerd.Standaard ingebouwde ledbinnenverlichting.Uitgebreide geluidsfuncties.Beide motorwagens met motor.

Hogesnelheidstrein TGV Euroduplex

Model: 4-delige basisset. Beide motorwagens (TK1 en TK2) met motor. Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving in beide motorwagens, centraal ingebouwd. Telkens 4 assen via cardan aangedreven. Antislipbanden. Standaard ingebouwde binnenverlichting. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein, 2 rode sluitseinen en binnenverlichting in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Derde frontsein voor Frans rijrichtingsafhankelijk frontsein digitaal afzonderlijk uitschakelbaar (lichtfunctie). Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Machinistencabines in de motorwagens met interieurinrichting. Afzonderlijk gemonteerde metalen handgrepen. Motorwagen en overgangsrijtuigen zijn paarsgewijs vast aan elkaar gekoppeld, met speciale kortkoppelingen en schaargeleiding. Extra schaargeleiding in het Jakobs-draaistel. Met de rijrichting wisselende stroomvoorziening via de telkens voorste motorwagen. Binnenverlichting wordt gevoed via de doorgaande elektrische aansluiting van de hele trein. Elke motorwagen met 2 stroomafnemers met enkele arm in verschillende uitvoeringen, met elk een kanteltoets voor DB en SNCF. Stroomafnemers werken alleen mechanisch, niet elektrisch. Op schaal uitgevoerde reproductie, daarom berijdbare bochten vanaf een minimumradius van 360 mm bij vrij ruimte. Lengte van de 4-delige basisset 102 cm.

Voorbeeld: Hogesnelheidstrein TGV Euroduplex (train à grande vitesse) van de Franse staatsspoorwegen (SNCF), in de uitvoering voor het verkeer tussen Parijs en München. 2 motorwagens (TK1 en TK2), 1 dubbeldeks-overgangsrijtuigen (R1) 1e klas, 1 dubbeldeks-overgangsrijtuigen (R8) 2e klas. Treinstelnummer 4709. Zoals in gebruik tijdens tijdperk VI.

Zoals gebruikelijk bestaat ook een TGV-duplex uit twee motorwagens en acht door Jakobs-draaistellen met elkaar verbonden tussenwagens. De opvallendste wijziging was de nieuwe uitvoering van de motorwagens met rondere vormen, eendelige voorruit, in het midden geplaatst machinistenpaneel en verbeterde bescherming bij een botsing. De aerodynamische vormgeving van de neus van de nieuwe motorwagen en de verbeterde overgang tussen de rijtuigen resulteerde nu bij een rijsnelheid van 300 km/h in een slechts 4% hogere luchtweerstand dan bij een normale enkeldeks TGV. Om de toegestane aslast van 17,5 ton niet te overschrijden, werden de tussenwagens overwegend uit geperste aluminiumprofielen opgebouwd. Veel andere details, zoals lichtgewicht stoelen, kabels met een dunnere ommanteling, holle wielstelassen en gewijzigde remschijven betekenden een beslissende factor bij het aanhouden van het toegestane totaalgewicht. Aan het begin van het nieuwe millennium kwam de SNCF tot de beslissing dat toekomstige TGV's van Alstom alleen nog met IGBT-gestuurde asynchrone draaistroom-aandrijftechniek en alleen nog in dubbeldeksuitvoering zouden worden aangeschaft.In de zomer bestelde de SNCF in totaal 55 treinstellen van een derde generatie dubbeldeks-TGV's, als TGV-Euroduplex/2N2. De tussenwagens werden daarbij uitgebreid herzien en boden nu meer comfort, inclusief een modern reizigersinformatiesysteem, geschiktheid voor mensen met een beperking en bredere gangen. Deze eenheden (801-825, 4701-4730) zijn allemaal voorzien van driesysteem-motorwagens (zoals bij de TGV-POS). Echter alleen de eenheden 4701-4730 zijn omgebouwd voor verkeer naar Duitsland en Zwitserland en hebben nu de signaalsystemen ERTMS-2, LZB-PZB en Signum. Bij 25 andere dubbeldeks-TGV’s (eenheden 801-825) werden de motorwagens in eerste instantie alleen voorzien van de signaaltechnische uitrusting voor Franse trajecten. Ze zijn voornamelijk bedoeld ter vervanging van de oude PSE-treinstellen op trajecten die in opkomst zijn. De motorwagens zijn echter al voorbereid en kunnen worden voorzien van treinbeveiligingssystemen voor gebruik in Duitsland en Zwitserland, indien dit nodig mocht zijn. De SNCF verstrekte vanaf het voorjaar van 2012 vervolgopdrachten voor de bouw van tot nu toe 71 extra treinen (eenheden 826-896), die inmiddels voor het merendeel konden worden afgeleverd en de eveneens ouder wordende TGV-Atlantique moeten gaan vervangen.

Basisset 37793 kan met uitbreidingssets wagens 43423, 43433 en 43443 tot een voorbeeldgetrouwe 10-delige eenheid worden uitgebreid.SNCF en TGV zijn gedeponeerde handelsmerken van de SNCF. TGV® is eigendom van de SNCF. Alle reproductierechten zijn voorbehouden.

Dit treinstel is in gelijkstroomuitvoering leverbaar in het TRIX H0-assortiment onder artikelnummer 22381.

Meer informatie
Railsysteem: 3-rail (AC)
Stroomsysteem: AC
Spoorwegmaatschappij: SNCF
Digitaal: Ja
Decoder interface: MFX
sound: Met sounddecoder
Merk: Marklin
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 670,49
EAN: 4001883377933
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de Marklin M037793?
E-mail direct de Marklin specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Marklin Hogesnelheidstrein TGV Euroduplex 37793 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1472 reviews.