Vierassige gondels hebben decennialang de rails van Europa gevormd. Door het laden en lossen met kranen, graafmachines of kipsystemen kunnen de wagons snel in de respectievelijke stations en aansluitende spoorwegen worden verzonden. Halverwege de jaren tachtig bepaalde de International Union of Railways (Union Internationale des chemins de fer, UIC), op aandringen van de Franse staatsspoorwegen, de afmetingen voor vierassige gondels met grotere laadlengtes. In vergelijking met het vorige Eaos-ontwerp zijn de auto's 1,70 meter langer en hebben ze verstevigde deuren, voor- en zijwanden en een stalen vloer. Deze wagons zijn in vier uitvoeringen gebouwd: Type 1 - Eanos(-x) 052 (met twee verschillende typen draaistellen) Type 2 - Eanos-x 055 (andere bouwuitvoering van de deuren, rem met automatische lastrem) Type 3 - Eanos -x 059 (slechts één laaddeur aan elke lange zijde) Type 4 – Eas 5948/ Ea(n)s 069 (Arad type voor DR, met gewelfde deuren en eindwandkleppen) Met enkele duizenden eenheden in heel Europa, deze open goederenwagens vormen een belangrijk onderdeel van de vloten van de verschillende spoorwegmaatschappijen. De wagons worden door heel Europa ingezet in zowel gemengde goederentreinen als bloktreinen. Ze vervoeren veel goederen van schroot, hout en kolen tot auto-onderdelen en suikerbieten.
Fijn gedetailleerde modellen met aparte leuningen en treden Ideaal voor het vormen van bloktreinen
Kunt u niet wachten totdat de Fleischmann N 2 stuks. Set: Gondel 830251 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.
Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.