Noviteit
Direct geleverd, zodra beschikbaar.

ESU H0 Elektrische Locomotief E03 003 DB met SOUND DC/AC 31173

€ 519,00
  • iDeal
  • vinkje Dit product van ESU wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje ESU Noviteit: direct geleverd, zodra beschikbaar.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje 1 stuk af te halen in de winkel.

De E03, die in 1965 in vier preproductie-eenheden werd geïntroduceerd, en zijn 145 zusterlocomotieven, die vanaf 1970 in serie werden gebouwd, waren tijdens hun leven al legendes.

De Deutsche Bundesbahn ontwikkelde, voornamelijk samen met Henschel en Krauss-Maffei, de E03 om lichte TEE-treinen met hoge snelheid in de vlakte te vervoeren. De hogesnelheidstests voor het lijnvervoer van passagierstreinen met 200 km/u begonnen in 1965 met E03 001. De bolvormige kopvlakken en de elegante TEE-lak, ontwikkeld in windtunneltests, vormden het beeld van snelle doorvoer in Duitsland voor meer dan 30 jaar. In 1969 wijzigde de DB het eisenprofiel voor de E03 en verhoogde het treingewicht voor de serielocomotieven tot 480 t bij 200 km/u en 800 t bij 160 km/u.

Daarom werd het vermogen van de motoren vergroot tot 7780 kW. Uiterlijk verschilden de serielocomotieven, bekend als BR 103.1, aanzienlijk van de voorserie door de tweede waaierstrip in de zijwanden en het vereenvoudigde lakwerk zonder zilveren rand tussen de paarse en beige vlakken. Omdat treinen met een maximumsnelheid van meer dan 140 km/uur doorgaans door twee machinisten moesten worden bemand, kreeg het personeel van de locomotieven van de laatste serie iets meer ruimte door verlengde machinistencabines.

Preproductielocomotief 103 004 kreeg in de jaren zeventig eenarmige stroomafnemers en een ombergrijs dak in plaats van zilver. Terwijl ze aanvankelijk voor de reguliere treinen werkte, omvatte het programma al snel vooral opdrachten in de meet- en testdiensten, bijvoorbeeld in de aanloop naar de introductie van de ICE. De openstelling van het IC-treinsysteem voor tweedeklasrijtuigen in 1979 zorgde ervoor dat de 103 harde werkers werden.

Hoewel de hogesnelheidslocomotieven nu voortdurend tot het uiterste van hun vermogen werden gedreven, maakten ze nog steeds indruk met hun grote betrouwbaarheid en waren ze tot ver na de millenniumwisseling onmisbaar bij DB AG. Het DB Museum houdt meerdere 103's operationeel voor speciale operaties, waaronder 103 113's.

Model:

  • Metalen behuizing en chassis
  • Meerdelige zijframeafdekkingen voor draaistellen met echte veren en talrijke afzonderlijk aangebrachte details
  • Afzonderlijk gemonteerde remuitrusting met remschoenen uitgelijnd met de wielen
  • Afzonderlijk aangebrachte grijpbeugels
  • Koppelingen met kinematica in NEM-schacht
  • Krachtige vijfpolige ESU-motor met twee gebalanceerde vliegwielen
  • Aandrijving via cardanas/wormtandwiel naar drie assen, vier antislipbanden
  • LokSound 5-decoder voor DCC-, Motorola®-, M4- en Selectrix-modus
  • Automatische aanmelding bij RailComPlus®- of mfx®-compatibele centrales
  • PowerPack-energieopslagcondensator voor een ononderbroken stroomvoorziening
  • Twee hifi-luidsprekers voor optimaal luisterplezier
  • Universele elektronica met steekbare stroomopname voor het omschakelen van tweerail- naar drierailsystemen en omgekeerd
  • Beide stroomafnemers zijn afzonderlijk digitaal omhoog en omlaag te bewegen
  • Gedigitaliseerde originele geluiden van klasse 103.1
  • Sensorgestuurde geluiden bij het rijden door bochten en tijdens het remmen kort voor het stoppen
  • Richtingverlichting wit/rood, koplampen kunnen worden uitgeschakeld als trein aan locomotief is gekoppeld, rangeerlichten, apart schakelbare cabineverlichting, verlichte bestuurdersconsole en machinekamerverlichting
  • Remvonken tijdens krachtig remmen
  • Minimale straal = 360 mm
  • Lengte over buffers = 224,1 mm

ESU komt jaarlijks met een scala aan nieuwe producten en modelspoor toebehoren. Deze noviteiten, ook wel nieuwigheden genoemd komen verspreid over het jaar op de markt. Alle ESU noviteiten worden jaarlijks in februari op de Nuerenbergse speelgoedbeurs gepresenteerd.

Bestel op tijd
Wilt u er zeker van zijn dat u de ESU H0 Elektrische Locomotief E03 003 DB met SOUND DC/AC 31173 als eerste in huis heeft, dan raden wij u aan om het bewuste artikel nu alvast te bestellen. Zodra het artikel in Nederland en Belgie leverbaar is sturen wij het direct naar u op.

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Decoder interface: onbekend
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: 224,1 mm
Minimale radius: 360 mm
Merk: ESU
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Ja
Voorraad: In voorraad
Prijs: € 519,00
EAN: 4044645311738
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de ESU E31173?
E-mail direct de ESU specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de ESU H0 Elektrische Locomotief E03 003 DB met SOUND DC/AC 31173 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Anderen hebben ook gekeken naar
Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1461 reviews.