Trix Stoomlocomotief serie 44 met kuiptender T25745

€ 501,49
  • iDeal
  • vinkje Dit product van Trix wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
Uitvoering voor het eerst met kuiptender.Vormvariant met nieuwe rookkamerdeur en centrale vergrendeling.Tweepunts frontsein.Met RailCom-compatibele DCC/mfx Digital-decoder en diverse bedienings- en geluidsfuncties.Cabineverlichting, vuurhaard flikkert en flikkert op de aslade digitaal schakelbaar.Geopend stangenframe met grotendeels vrij zicht tussen onderstel en ketel.Krachtige aandrijving met vliegwiel in de ketel.

Stoomlocomotief serie 44 met kuiptender

Model: locomotief met Digital-decoder en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in de ketel. 5 assen aangedreven. tractie banden. Locomotief en kuiptender grotendeels van metaal. Ingericht voor rookgarnituur 7226. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en achteraf te monteren rookgarnituur conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Bestuurderscabineverlichting, vuurhaardflikkering en flikkering op de aslade ook apart digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode lichtdioden (LED). Kortkoppeling met kinematica tussen locomotief en tender. Aan de achterzijde van de tender en aan de voorzijde van de locomotief bevindt zich een kinematisch geleide kortkoppeling met NEM-schacht. Minimale berijdbare radius is 360 mm. Zuigerstangbeschermbuizen, remslangen en schroefkoppelingimitaties zijn inbegrepen. Lengte over de buffers 26 cm.

Voorbeeld: Zware goederentreinstoomlocomotief serie 44 met kuiptender 2´2´T30 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Zwart/rode basiskleurstelling. Witte windleiplaten, dubbele koplampen, met rookkast centrale vergrendeling, zonder Indusi magneet. Locomotiefbedrijfsnummer 44 1143. Bedrijfstoestand rond 1950.

Slechts een paar jaar na de verwoestende Tweede Wereldoorlog beleefde de West-Duitse economie een onverwachte bloei. Met de introductie van de Duitse mark in 1948 begonnen de vette jaren van de economische hoogconjunctuur en in 1950 was het reële inkomen van het gemiddelde arbeidersgezin al boven het vooroorlogse niveau uitgekomen. Als belangrijkste vervoermiddel moest de jonge Deutsche Bundesbahn deze snelle ontwikkeling bijbenen. Er was veel vraag naar zware goederenlocomotieven en het bedrijf had het geluk meer dan 1000 exemplaren van de zware driecilinder serie 44 in ontvangst te kunnen nemen. De serie 44 behoorde tot de beste standaardlocomotieven die de Reichsbahn had gebouwd. Vanaf 1926. Toch ging de DB meteen aan de slag om technische verbeteringen door te voeren, die vaak ook de onderhoudsinspanning verminderden. Bij de BR 44 moest de voorschort worden weggelaten, de lucht- en toevoerpompen voor onderhoudsgemak van de rookkastnissen naar het midden van de ketel worden verplaatst en de centrale sluiting van de rookkast moest worden weggelaten, zoals bij alle andere DB-stoomlocomotieven. Witte-windleibladen vervingen de grote Wagner-platen of werden achteraf op in de oorlog gebouwde locomotieven gemonteerd.In 1950 stuurde de Deutsche Bundesbahn de Schweinfurter 44 1143 wegens overbelasting van de eigen locomotievenfabriek Krauss-Maffei in München voor een grondige revisie. reparatie winkels. Een paar maanden later schitterde de locomotief in nieuwe pracht, maar het uiterlijk was fundamenteel veranderd - met Witte plaatwerk, zonder schort en met de pompen in het midden van de locomotief. Vreemd genoeg bleef de centrale rookkamersluis behouden, maar werd tevergeefs gezocht naar de toen al wijdverbreide Indusi (inductieve treinbesturing). Het meest in het oog springend was echter de kuiptender 2'2'T30 die nieuw aan de locomotief werd gekoppeld en eigenlijk tot de series 52 en 42 behoorde. De operationele dienst zal nauwelijks blij zijn geweest met deze ongebruikelijke combinatie, want bij de 44 speelde 4 kuub minder watertoevoer ten opzichte van de reguliere tender een rol. Ook op de modelbaan zou deze jumbo veel bekijks moeten trekken. Hiermee en met de vele andere Trix-stoomlocomotieven uit tijdperk III kan op indrukwekkende wijze de diversiteit van de afzonderlijke locomotieftypen tijdens de jaren van hoogconjunctuur worden gedemonstreerd. De locomotieven moesten toen rijden, de term samenwerkend ontwerp was een vreemd woord. Volle kracht vooruit leek belangrijker. Overigens is 44 1143 een interessante uitzondering – net als het succesvolle en exclusieve Trix Club-model. Er waren nog drie andere 44's met kuiptenders op de DB. Deze waren echter groter, bevatten 34 kubieke meter water en waren in 1942 speciaal door Borsig ontworpen voor de 44 als test.

Passende goederenwagens vindt u in het actuele Märklin H0-assortiment met opgave van de benodigde gelijkstroomwielstellen.

Stoomlocomotief serie 44 met kuiptender wordt in 2023 in een eenmalige serie exclusief voor Trix Club-leden geproduceerd.

Dit model vindt u in wisselstroomuitvoering in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 39745.

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Stroomsysteem: DC
Spoorwegmaatschappij: DB
Digitaal: Ja
Decoder interface: DCC
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: onbekend
Merk: Trix
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 501,49
EAN: 4028106257452
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de Trix T25745?
E-mail direct de Trix specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Trix Stoomlocomotief serie 44 met kuiptender T25745 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1455 reviews.