Trix H0 Elektrische locomotief Re 620 22883

€ 370,00
  • iDeal
  • vinkje Dit product van Trix wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
Voor het eerst met middenin geplaatst motor en 4 cardanaangedreven assen in de twee buitenste draaistellen.Onderstel en opbouw in zware metalen uitvoering. Met digitale decoder en uitgebreide licht- en geluidsfuncties.Grootlicht, machinistencabine- en machineruimteverlichting ook digitaal schakelbaar.

Elektrische locomotief Re 620

Model: Met digitale decoder met uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel, centraal ingebouwd. 4 cardanaangedreven assen (telkens beide assen in de twee buitenste draaistellen). Antislipbanden. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein en 1 wit sluitsein (Zwitsers rijrichtingsafhankelijk sein), in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontseinen aan loczijde 2 en 1 elk afzonderlijk digitaal uitschakelbaar. Wanneer het frontsein aan beide zijden van de loc is uitgeschakeld, is aan weerszijden de dubbele A-verlichting ingeschakeld. Verlichting omschakelbaar naar 2 rode sluitseinen. Grootlicht, machinistencabine- en machineruimteverlichting ook digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Gemonteerde metalen handgrepen voor opstappen. Koppelingen vervangbaar door gedetailleerde frontschorten. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Lengte over de buffers 22,2 cm.

Voorbeeld: Zware elektrische locomotief Re 6/6 als Re 620 van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB), ingezet voor goederenvervoer door SBB Cargo. Uitvoering in vuurrode/ultramarijnblauwe basiskleurstelling. Hoekige frontlampen, UIC-contactdozen, aan de kopzijde schuine handgrepen, aan één loczijde met onderhoudsklep voor klimaatregeling. Bedrijfsnummer van de locomotief 620 011-7, met locwapen "Rüti ZH". Zoals in gebruik rond 2019.

Hij was en is altijd nog iets bijzonders – de Re 6/6 van de Schweizerische Bundesbahnen (SBB). Hij gold lang zelfs als de sterkste elektrische locomotief ter wereld en heeft dit predicaat in Zwitserland nog steeds. Het hoge vermogen van 8.020 kW moest uiteraard op zes assen worden overgedragen, waarbij de voor Midden-Europese begrippen eigenlijk buitengewone asindeling Bo’Bo’Bo‘ werd toegepast, om de overeenkomstige tractie met goede rij-eigenschappen in bochten te combineren. Daarbij moest het middelste draaistel een bijpassende zijspeling hebben en de drie draaistellen via elastische dwarskoppelingen met elkaar worden verbonden.Op basis van deze gegevens bestelde de SBB in 1969 vier verschillende prototypen bij de SLM (mechanisch gedeelte) en BBC (elektrisch gedeelte). Deze vier machines konden tot de herfst van 1972 in dienst worden genomen en aansluitend grondig worden getest. Nadat zich een definitieve versie begon af te tekenen, bestelde de SBB al op 23 februari 1973 45 locomotieven serie Re 6/6 bij SLM/BBC. De aflevering ervan begon in 1975, duurde twee jaar en was in 1977 afgerond. De aflevering van de tweede serie van 40 locomotieven Re 6/6 (nrs. 11650 - 11689) gebeurde direct daarna van eind 1977 tot eind 1980.Van toen af aan waren de zware EC-, IC- en sneltreinen en de zwaarste goederentreinen met vrachten van wel 1.600 ton op de Gotthard en de Simplon het domein van de Re 6/6. Dit veranderde pas na de eeuwwisseling, toen tot 2003 alle locs Re 6/6 aan de nieuwe goederenverkeerdivisie SBB Cargo werden toegewezen. Indrukwekkend is het echter ook vandaag nog, wanneer een Re 6/6 zich over het hellende traject van de Gotthard met een lange goederentrein naar boven werkt. Nog indrukwekkender is de zogenoemde Re 10/10, dubbeltractie met een Re 4/4II en een Re 6/6, die ten minste op het Gotthardtraject bijna als standaard geldt. Begrensd wordt het vermogen van deze combinatie alleen door de maximale belasting van de trekhaak van 1.400 ton bij een stijging van 26 promille. Anders zouden de twee locs nog een paar honderd ton vracht meer over de berg kunnen slepen. Veel machinisten zweren bij de tien aangedreven assen en het aanzienlijke gewicht en geven altijd hieraan de voorkeur boven het nominaal zelfde vermogen van het nieuwste type Bo'Bo'-dubbeltractie.

Dit model is in wisselstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 37327 in het Märklin H0-assortiment.

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Stroomsysteem: DC
Spoorwegmaatschappij: DB
Digitaal: Ja
Decoder interface: DCC
sound: Met sounddecoder
Merk: Trix
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 370,00
EAN: 4028106228834
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de Trix T22883?
E-mail direct de Trix specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Trix H0 Elektrische locomotief Re 620 22883 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1436 reviews.