Rijtuigen van Nederlandse bodem
Kent u m nog? De Beneluxtrein
U herkent de rijtuigen vast direct. Tot 2007 was de Beneluxtrein van Amsterdam naar Brussel uitgevoerd met ICR-rijtuigen voorzien van een donkerrode band. Het betrof een variant op de kleurstelling van de standaard intercity rijtuigen. Vanwege het grensoverschrijdend verkeer kregen de rijtuigen de bordeauxrode kleur refererend aan de huisstijl van de NMBS.
De stam werd over het algemeen voorgetrokken door een NMBS-locomotief type HLE 11. Bij duwend verkeer nam de machinist plaats in het eveneens geel/rode stuurstandrijtuig.
Alles door elkaar
Doordat er vanaf begin 2000 niet voldoende rijtuigen beschikbaar waren om de volledige dienstregeling te rijden was het niet vreemd dat enkele rijtuigen in een de geel blauwe kleustelling hadden.
Later ter kennismaking van de Fyra werden steeds meer rijtuigen vervangen door de rood, paars en roze kleurstelling van deze nieuwe Hogesnelheidstrein. Enkel het stuurstandrijtuig kleurde niet mee. Hiervan is slechts 1 exemplaar overgespoten.
ICR rijtuigen van PIKO
Het leuke is dat Piko deze maand dus ook de rijtuigen van deze Beneluxtrein uitbrengt. Zelfs het stuurstandrijtuig in deze rood/gele kleur of de kleurstelling van de Fyra is deze maand leverbaar.
En zoals u leest was niks vreemd. U kunt dus naar eigen idee zelf combineren. Een Fyra rijtuig tussen de blauwe-gele rijtuigen gecombineerd met een rood geel stuurstandrijtuig kan zomaar eens te zien zijn geweest.
Vult u uw modelspoor NS-depot deze maand ook aan met de nieuwe ICR-rijtuigen? Bekijk alle PIKO-varianten hier.
Kent u m nog? De Beneluxtrein
U herkent de rijtuigen vast direct. Tot 2007 was de Beneluxtrein van Amsterdam naar Brussel uitgevoerd met ICR-rijtuigen voorzien van een donkerrode band. Het betrof een variant op de kleurstelling van de standaard intercity rijtuigen. Vanwege het grensoverschrijdend verkeer kregen de rijtuigen de bordeauxrode kleur refererend aan de huisstijl van de NMBS.
De stam werd over het algemeen voorgetrokken door een NMBS-locomotief type HLE 11. Bij duwend verkeer nam de machinist plaats in het eveneens geel/rode stuurstandrijtuig.
Alles door elkaar
Doordat er vanaf begin 2000 niet voldoende rijtuigen beschikbaar waren om de volledige dienstregeling te rijden was het niet vreemd dat enkele rijtuigen in een de geel blauwe kleustelling hadden.
Later ter kennismaking van de Fyra werden steeds meer rijtuigen vervangen door de rood, paars en roze kleurstelling van deze nieuwe Hogesnelheidstrein. Enkel het stuurstandrijtuig kleurde niet mee. Hiervan is slechts 1 exemplaar overgespoten.
ICR rijtuigen van PIKO
Het leuke is dat Piko deze maand dus ook de rijtuigen van deze Beneluxtrein uitbrengt. Zelfs het stuurstandrijtuig in deze rood/gele kleur of de kleurstelling van de Fyra is deze maand leverbaar.
En zoals u leest was niks vreemd. U kunt dus naar eigen idee zelf combineren. Een Fyra rijtuig tussen de blauwe-gele rijtuigen gecombineerd met een rood geel stuurstandrijtuig kan zomaar eens te zien zijn geweest.
Vult u uw modelspoor NS-depot deze maand ook aan met de nieuwe ICR-rijtuigen? Bekijk alle PIKO-varianten hier.
-
-
Op voorraad
-
-
Artitec H0 Plan E CKDRD restauratie 207-2 Per IV reclamebanen 20.156.05Speciale prijs € 49,99 Normale prijs € 59,80
-
Op voorraad
-
- 24
- 48
- 72
- 96
- 120
- 144
- 168