Schrijf de eerste beoordeling over dit product
Elektrische locomotief serie 110
Model: Behuizing en steun van spuitgietzink. Ingebouwde Digital-decoder en geluidsgenerator voor gebruik met mfx en DCC. Motor met vliegwiel, 4 assen aangedreven, antislipbanden. Met de rijrichting wisselend front- en achterlicht, met warmwitte LED's, cabineverlichting digitaal schakelbaar. Kinematica voor kortkoppeling. Bijgevoegd stuur. Lengte over buffers 103 mm.
Voorbeeld: Elektrische locomotief eenheidsmodel 110 246-6 van de Deutsche Bundesbahn (DB). Kobaltblauw basiskleurenschema. Uitvoering met dubbele lampen, kunststof regengoten boven de voorramen en cabinedeuren, dubbel ventilatierooster (DDL), onverdeeld motorkamerraam met rubberen afdichting en handgrepen aan de voorzijde. Bedrijfstoestand rond 1988. Inzet: Lokale en langeafstandsgoederen- en reizigerstreinen.
In 1983 toverde de Deutsche Bundesbahn een nieuw type trein uit een hoed, bedoeld om de glorieuze tijden van de spoorwegen te herdenken en die qua comfort en snelheid ergens tussen de goede oude sneltrein en de twee- klasse InterCity geïntroduceerd in 1979. Het heette FernExpress, maar kreeg de historische afkorting FD. Sinds het begin van de jaren twintig stond dit voor de snelste en meest comfortabele treinen op de vooroorlogse Reichsbahn. De Bundesbahnen van 1983 waren meer gericht op klanten die, gegrepen door reislust, naar mooie vakantiebestemmingen wilden. Deze langeafstandsreizen van de DB lagen voornamelijk in Duitstalige landen. Zo ging het bijvoorbeeld met de FD "Berchtesgadener Land" van het Ruhrgebied naar de Beierse Alpen, met de FD "Wörthersee" naar Klagenfurt, met de FD "Bodensee" naar Konstanz of met de FD "Schwarzwald" naar Seebrugg. in 2e klas in IC-coupérijtuigen zonder airconditioning (klasse Bm), die op IC-treinen waren vervangen door nieuwe open wagens met airconditioning. Nieuw waren de Kinderland wagons met aangebouwde cafetaria. Ze reden voornamelijk in de FD-treinen die op weg waren naar de Beierse vakantieregio's.In 1988 had het FD-net nog tien directe verbindingen met 22 doorgaande autoritten. Het vertrek was in de ochtenduren, de bestemmingen waren vroeg in de avond bereikt. De meeste FD-treinen reden door Duitsland met de goede oude serie 110, die te allen tijde nog de originele blauwe kleurstelling droeg.Het tijdperk van deze moderne FD-treinen duurde maar een jaar of tien, maar daarna gingen veel treinen door: als Eurocity, InterCity of als Interregio. De meeste doorgaande busverbindingen die zo handig waren voor de reizigers, verdwenen echter voor altijd op het dienstregelingskerkhof van de Deutsche Bundesbahn.
100 jaar FD-treinen
Railsysteem: | 2-rail (DC) |
---|---|
Stroomsysteem: | DC |
Spoorwegmaatschappij: | DB |
Digitaal: | Ja |
Decoder interface: | MFX |
sound: | Met sounddecoder |
Lengte over de buffers: | onbekend |
Merk: | Minitrix |
Schaal: | N / 1:160 |
Noviteit: | Nee |
Voorraad: | In voorraad |
Prijs: | € 312,49 |
EAN: | 4028106161094 |
Handleiding: | Niet beschikbaar |
Heeft u een vraag over de Minitrix T16109?
E-mail direct de Minitrix specialist.
Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.
+31 (0)85-201 9726
Kunt u niet wachten totdat de Minitrix Elektrische locomotief serie 110 T16109 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.
Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.
Ratings & Reviews
Schrijf de eerste beoordeling over dit product