Marklin Diesellocomotief Vossloh G 2000 BB 037298

€ 369,49
  • iDeal
  • vinkje Dit product van Marklin wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje 2 stuks af te halen in de winkel.
Nieuw bedrijfsnummer 1102.Onderstel en delen van de opbouw van metaal.Cabineverlichting afzonderlijk digitaal schakelbaar.Digitale speelwerelddecoder mfx+ met uitgebreide gebruiks- en geluidsfuncties.

Diesellocomotief Vossloh G 2000 BB

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluids- en lichtfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel, centraal ingebouwd. Alle 4 de assen via cardan aangedreven. Antislipbanden. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein en 2 rode sluitseinen in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontsein aan loczijde 2 en 1 elk afzonderlijk digitaal uitschakelbaar. Wanneer het frontsein aan beide zijden van de loc is uitgeschakeld, is aan weerszijden de dubbele A-verlichting ingeschakeld. Cabineverlichting per cabine ook afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Veel afzonderlijk gemonteerde details. Metalen reling op het frame aan de zijkant. Gedetailleerde bufferbalk. Opsteekbare remslangen worden meegeleverd. Meegeleverde frontafdekkingen kunnen ook op de bufferbalk worden gemonteerd.Lengte over de buffers 20 cm.

Voorbeeld: Zware diesellocomotief Vossloh G 2000 BB met symmetrische cabine. Locomotief van de ATC AngelTrainsCargo, Antwerpen, verhuurd aan Rotterdam Rail Feeding (RRF). Geel/oranje basiskleurstelling. Bedrijfsnummer 1102. Zoals in gebruik tijdens tijdperk VI.

37298 – Vossloh G 2000-3 BB van Rotterdam Rail Feeding (RRF)De dieselhydraulische locomotief type G 2000 BB geldt bij Vossloh Locomotives GmbH (vroeger MaK) in Kiel als de sterkste machine in zijn soort. Hij werd in september 2000 op de InnoTrans in Berlijn voor het eerst in de oorspronkelijke versie gepresenteerd. Wat direct opviel was de smal uitgevoerde opbouw met omloop opzij en de asymmetrische eindcabines. In rijrichting gezien loopt de voorste cabine links over de volle breedte van de trein, maar eindigt deze rechts aansluitend op de smalle opbouw. Daarnaast bevond zich aan beide zijden een rangeertrede, die uitstekend geschikt was voor gebruik met radiografische afstandsbediening. Daarmee konden de aan het eind van een rit uit te voeren rangeermanoeuvres probleemloos, ook zonder tweede loc, worden uitgevoerd. Bijzondere kenmerken van de G 2000 BB zijn een doordacht modulair constructieprincipe, de toepassing van kwalitatief hoogwaardige componenten en een hoge mate van betrouwbaarheid en beschikbaarheid.Naast de originele versie, waarvan er slechts 20 werden gemaakt, werden van de G 2000 BB tussen 2003 en 2010 ook vier uitvoeringen met een cabine over de volle locbreedte gebouwd. Daardoor was nu een aanzienlijk ruimere cabine met twee zitplaatsen en gelijkwaardig zicht op het traject beschikbaar. De eerste exemplaren als G 2000-2 BB (30 stuks, links geplaatst machinistenpaneel) gingen naar verschillende particuliere vervoersbedrijven in Italië, uitvoering G 2000-3 BB (46 stuks, rechts geplaatst machinistenpaneel) vervolgens naar Frankrijk, België, Nederland en Duitsland. Van de uitvoeringen G 2000-4 BB en G 2000-5 BB met een sterkere MTU-motor werd slechts één exemplaar gebouwd. Bij zijn introductie op de markt stelde de G 2000 nieuwe normen voor langeafstand-diesellocs, voor wat betreft design, functionaliteit en Life Cycle Costs (LCC). Deze machine kan met zijn vermogen van 2.700 kW, topsnelheid van 120 km/h, 5.000 l tankvolume en nuttige massa van 87 tot 90 ton nagenoeg overal worden ingezet.De Belgische leasemaatschappij Alpha Trains/Locomotives (tot eind 2009: ACT, Angel Trains Cargo, Antwerpen) verwierf een hele serie van de verschillende uitvoeringen. Deze machines werden vervolgens door uiteenlopende exploitanten ingezet. Een van deze exploitanten was het in 2004 opgerichte Rotterdam Rail Feeding (RFF), dat in eerste instantie rangeerdiensten in en om de Rotterdamse haven uitvoerde. In april 2008 werd RFF overgenomen door de Amerikaanse spoorwegonderneming Genesee & Wyoming. Vanaf 2011 voerde RFF in totaal zes exemplaren van de G 2000-3 BB als 1101-1106 in zijn bestand, echter nooit tegelijkertijd. De 1102-1104 bestaan momenteel nog. Interessant genoeg waren in ieder geval de 1101 en 1102 gedurende enige tijd getooid in het kenmerkende oranje/zwart van Genesee & Wyoming.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 25297 in het Trix H0-assortiment.

Meer informatie
Railsysteem: 3-rail (AC)
Stroomsysteem: AC
Spoorwegmaatschappij: privat
Digitaal: Ja
Decoder interface: MFX+
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: onbekend
Merk: Marklin
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: In voorraad
Prijs: € 369,49
EAN: 4001883372983
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de Marklin M037298?
E-mail direct de Marklin specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Marklin Diesellocomotief Vossloh G 2000 BB 037298 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Anderen hebben ook gekeken naar
Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1456 reviews.