Fleischmann N Elektrische locomotief klasse Re 6/6 734120

€ 214,49
  • iDeal
  • vinkje Dit product van Fleischmann wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje 1 stuk af te halen in de winkel.
Hoewel het gebruik van de Ae 6/6 locomotieven sinds de jaren 1950 - voornamelijk op de Gotthard - als een volledig succes kon worden beschouwd, waren er toch enkele tekortkomingen: deze hadden vooral betrekking op de lagere bochtsnelheid en het ontbreken van meervoudige besturing. Ook het gebruik van Re 4/4II in dubbele tractie bracht niet het gewenste resultaat. Daarom werd besloten om opnieuw een zesassige locomotief te bouwen - in tegenstelling tot de Ae 6/6 echter met drie tweeassige draaistellen. Dit is een belangrijke voorwaarde voor goedkeuring voor de treinserie R. Na intensieve tests van vier prototypemachines werden vanaf 1972 in totaal 89 locomotieven gebouwd door Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik (SLM) en Aktiengesellschaft Brown-Boveri & Cie. (BBC) gebouwd in twee leveringsreeksen. Met een uurvermogen van 7.850 kW en een topsnelheid van 140 km/u is de Re 6/6 nog steeds een van de krachtigste locomotieven van Zwitserland. Het exterieur van de Re 6/6 wordt - net als bij de Re 4/4II en Re 4/4III - gekenmerkt door verchroomde locomotiefnummers en eigendomsbrieven en het Zwitserse wapen op de voorzijde. Alle Re 6/6 waren versierd met namen en wapenschilden van plaatsen verbonden met het spoor. De Re 6/6 nam al snel het passagiers- en vrachtverkeer op de Gotthard over. Een ander toepassingsgebied was op de Simplon-route tussen Domodossola en Vallorbe en op de Lötschberg. De Re 6/6 waren al snel overal te vinden, zij het in enkelvoudige tractie, in meervoudige besturing onderling en vooral in het vrachtverkeer, meestal als zogenaamde Re 10/10 samen met een Re 4/4II of Re 4/ 4III. Na verloop van tijd heeft de Re 6/6 een rode verflaag gekregen. Andere extern herkenbare wijzigingen hebben betrekking op de bevestiging van de UIC-sokkel, de handgrepen en de rangeertrappen. Verder maakten de twee onderste ronde koplampen plaats voor rechthoekige koplamphuizen. Vanaf 2005 waren de meeste locomotieven uitgerust met een airconditioning in de cabine. Tegenwoordig zijn alle resterende machines, aangeduid als Re 620 en blauw/rood geverfd, in gebruik bij SBB Cargo.

Volledig nieuwe constructie Filigraan ontwerp van de stroomafnemers Inclusief ingesloten spoorwissers

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Stroomsysteem: DC
Spoorwegmaatschappij: SBB
Digitaal: Nee
Decoder interface: Next18
sound: Zonder sounddecoder
Lengte over de buffers: onbekend
Merk: Fleischmann
Schaal: N / 1:160
Noviteit: Nee
Voorraad: In voorraad
Prijs: € 214,49
EAN: 4005575258845
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de Fleischmann FM734120?
E-mail direct de Fleischmann specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Fleischmann N Elektrische locomotief klasse Re 6/6 734120 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1436 reviews.