Esu Zilverlingen, H0, Bnrz451, 22-34 398-4, 2e klas, DB muntturkoois, lichtgrijs 36495

€ 70,99
  • iDeal
  • vinkje Dit product van ESU wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
Tussen 1959 en 1977 schaften de Deutsche Bundesbahnen meer dan 4.800 wagens in drie indelingen aan voor gebruik in het lokaal vervoer, maar ook om sneltreinen te versterken: pure 2e klas, 1e en 2e klas, en stuurstandrijtuigen met bagage en 2e klas cabines. plan De autofamilie kreeg de categorieletter "n" toegewezen. Een prototype auto had al de ongeverfde buitenhuid met een geborsteld pauwenoogpatroon, wat hem de bijnaam "Silberlinge" opleverde. Het gebrek aan verf verminderde het gewicht met ongeveer twee ton. Met een totaalgewicht tussen de 27 en 30 ton waren de tweedeklasrijtuigen minstens 5 ton lichter dan de vooroorlogse sneltreinrijtuigen van het type 1936. De aanvankelijk gemonteerde asgenerator type D62 beperkte de topsnelheid tot 120 ton. km/u. De technisch toegestane 140 km/u zou kunnen worden gereden met een ander type asgenerator of door de auto's elektrisch aangedreven door het trekvoertuig. In 1969 schafte de DB in totaal 180 exemplaren van het type Bnrzb724 aan, die bij calamiteiten eenvoudig kunnen worden omgebouwd tot hospitaalauto's. Het opvallende verschil met de eerder geproduceerde wagens is de bijna verticale dakrand (“schuin dak”). De eerste stuurstandrijtuigen hadden een overgang naar de volgende rijtuig aan het einde van de bestuurderscabine, daarom zat de machinist in een tochtig kamertje ("konijnenbak") rechts van het gangpad. Vanaf 1972 kreeg de DB stuurstandrijtuigen met een moderne "Karlsruherkop". Om het lokale vervoer aantrekkelijker te maken, liet de DB vanaf 1984 verschillende sets van binnen moderniseren en van buiten in kiezelgrijs en oranje schilderen en gebruikte ze met een bijpassende 218 onder de productnaam City-Bahn. Het succes van het product was voor de DB aanleiding om vanaf 1990 andere auto's te moderniseren met nieuw beklede stoelen, aangepaste bagagerekken en een nieuwe lakafwerking aan de buitenkant. Er ontstond een groot aantal verschillende varianten van de zogenaamde redesign-auto's, die aanvankelijk in het destijds gangbare mintturquoise lichtgrijs werden gespoten. Vanaf 1993 kreeg de DB stuurstandrijtuigen met bestuurderscabinezijde, de "Wittenberger Kopf", die doet denken aan de motorwagen VT 628. Anno 2019, dus 60 jaar nadat de eerste zilverstukken in gebruik werden genomen, zijn wagons nog dagelijks in gebruik.

Eigenschappen:

Schaalgetrouwe H0-modellen van de Silberling
Meerkleurig interieur
Apart gebruikte banken
Stuurstandrijtuig met separaat schakelbare front-, bestuurderscabine-, bagageruimte- en passagiersruimteverlichting. Grootlicht op Wittenberg-stuurstandrijtuig
Veerbelaste balgen
Vrijstaand stuur
Trappen aan de uiteinden van de wagen en bij de ingangen als opengewerkte geëtste delen
Replica van de aswielschijven op zilveren wagens, replica van de gladde schijf wielen op verkeersrode wagons
Meerdelige draaistellen met replica van het blok- of schijfremsysteem
Aslagerplaten en halve assen voor wrijvingsloze achtpuntsstroomopname
Eenvoudige montage achteraf van de personenwagen met ESU-interieurverlichting
Beugelkoppeling in een standaardschacht geleid door een verbindingsstuk
Optioneel wisselstroomwielstel onder art.nr. 41200
Minimale berijdbare straal = 360 mm
Lengte over buffers = 303 mm

Kan ik deze ESU wagon ook laten rijden op mijn Märklin baan?

Jazeker, tegenwoordig zijn alle wagons ook in te zetten op wisselstroom banen. U bent dus niet meer alleen afhankelijk van Märklin wagons . Wel dient u de wielen te wisselen. De Märklin rails is namelijk net iets anders dan de rails van PIKO, Fleischmann of Roco. Met name in wisselstraten zorgt dit voor betere rij eigenschappen.

Gratis wielwissel
Bij de aanschaf van een nieuwe wagon wisselen wij de wielen indien u dit wenst gratis voor u om. Om hiervan gebruik dient u het product gratis wielen wisselen toe te voegen aan uw bestelling. Wij zorgen ervoor dat u uw nieuw aangekochte rijtuigen of goederenwagons met wisselstroom wielen ontvangt.

Klik hier om het product gratis wielen wisselen toe te voegen aan uw bestelling.

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Merk: ESU
Lengte over de buffers: 303
Noviteit: Nee
Minimale radius: R1
Schaal: H0 / 1:87
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 70,99
EAN: 4044645364956
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de ESU E36495?
E-mail direct de ESU specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Esu Zilverlingen, H0, Bnrz451, 22-34 398-4, 2e klas, DB muntturkoois, lichtgrijs 36495 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1436 reviews.