Esu Diesellocomotief, H0, KG230, 3 potas & zout, groen, rangeerkoppeling met sound 31440

€ 435,99
  • iDeal
  • vinkje Dit product van ESU wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
In de prestatieklasse van een Köf III bood Deutz vanaf 1962 de tweeassige dieselhydraulische KG 230 B aan. KG staat voor een kleine locomotief met een cardanasaandrijving, 230 voor de pk's en B voor de wielopstelling. De eigen luchtgekoelde twaalfcilindermotor A12L714 leverde 230 pk bij 2000 tpm. De zeven KG 230's gebouwd voor explosiegevoelige werken hadden een watergekoelde zescilinder dieselmotor. De versnellingsbakken van de meeste locomotieven werden ingesteld op een maximumsnelheid tussen de 20 en 30 km/u ten gunste van de trekkracht. Afhankelijk van de positie van het spoor liet de klant extra metaal in het chassisgedeelte plaatsen, zodat de locomotieven met een gewicht van 26 tot 36 ton konden worden besteld. De beide locomotieven van Bayernhafen AG en de locomotieven van BEHALA hadden zelfs meerdere besturingen. Ondanks hun hoge leeftijd hebben veel van de tweeassige voertuigen die nog steeds in gebruik zijn nog steeds hun originele motoren. Aangezien de meeste bedrijven maar een paar locomotieven hadden, werden ze technisch in goede staat gehouden, aangezien ze niet meer weg konden. Door de jaren heen kenden de weinige werknemers die op de locomotieven waren opgeleid precies de grenzen van hun locomotieven; de eenvoudige en robuuste vrachtwagentechnologie kon vaak draaiende gehouden worden met de "on-board resources" van de fabriek. Deutz leverde in totaal 64 KG 230 B, Henschel nog drie, voornamelijk aan Duitse eigenaren, maar ook aan Frankrijk, Italië, Luxemburg en Nederland. Een exemplaar schafte zich aan bij de Deutsche Bundespost en er waren andere locomotieven in overheidsdienst bij de Italiaanse Staatsspoorwegen FS en de Spaanse RENFE. De lijst met eigenaren leest als een who's who van de grote Europese industrieën: BASF, RAG, Wintershall, BP, DEA, Shell, VTG, Arbed, Thyssen, Mannesmann, Feldmühle AG, Krupp Stahl, Rheinpreussen, Rhenus, RWE, Ford, MAN, Volkswagen, Kali + Salz, Portland Cement, Holcim Cement, Südzucker AG. Ook voor de havenlogistiek in Aschaffenburg, Berlijn, Braunschweig, Bremerhaven, Ginsheim-Gustavsburg, Hannover, Regensburg en bij Luxport in Wasserbillig vertrouwden ze op de stabiliteit en trekkracht van de luchtgekoelde tweeassige voertuigen. De hoge kwaliteit van de constructie blijkt uit het feit dat de locomotieven niet worden gesloopt als ze niet nodig zijn, maar worden doorverkocht. In elegante rode verf verplaatst een locomotief voorzichtig waardevolle museumvoertuigen bij Club 241-A-65.

Eigenschappen:

Metalen frames en stelen
Geperforeerd ventilatierooster aan de voorzijde van de lange steel
Fijn gedetailleerde, meerkleurige bestuurderscabine
Talrijke details afzonderlijk aangebracht op het chassis
Apart bevestigde en gedeeltelijk geperforeerde treden
Vrijstaande handgrepen
Veerbuffers
Ingevoegde machinistfiguur
In hoogte verstelbare digitale rangeerkoppeling voor alle boegkoppelingen
Kernloze motor met vliegwiel
Aandrijving op beide assen, één antislipband
LokSound 5 microdecoder voor DCC-, Motorola®-, M4- en Selectrix®-werking
Zelfstandig aanmelden bij centra met RailComPlus® functionaliteit
PowerPack-opslagcondensator voor ononderbroken stroomvoorziening
Luidspreker met grote geluidscapsule voor maximaal geluidsgenot
Universele elektronica met insteekbare slijper en schuifschakelaar voor omschakeling tussen tweedraads- en middendraadbedrijf
Rookgenerator synchroon met het locomotiefgeluid
Gedigitaliseerde originele geluiden van een KG230 B met een 12-cilinder Deutz-motor A12 L 714
Rijrichtingafhankelijk wisselend licht, frontsein aan treinzijde uitschakelbaar, rangeer-, machinistencabine- en machinistenbureauverlichting
Remvonken bij hard remmen
Chassisverlichting
Een pipet voor het vullen van de rookgenerator wordt meegeleverd
Er worden twee verschillende antennes meegeleverd
Lengte over buffers = 92,3 mm

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Digitaal: Ja
Decoder interface: onbekend
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: 92.3
Minimale radius: R1
Merk: ESU
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 435,99
EAN: 4044645314401
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de ESU E31440?
E-mail direct de ESU specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Esu Diesellocomotief, H0, KG230, 3 potas & zout, groen, rangeerkoppeling met sound 31440 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops | KVK: 53406273 | BTW: NL002193114B92 / BE0762960329 | Copyright © 2022
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1206 reviews.