Esu Diesellocomotief, H0, BR V60, 260 269, blauw-beige, DB, rangeerkoppeling met sound 31411

€ 435,99
  • iDeal
  • vinkje Dit product van ESU wordt gratis thuis bezorgd.
  • vinkje binnen 60 dagen gratis retourneren.
  • vinkje Gratis ophalen bij 3.500+ ophaalpunten.
In de jaren vijftig was de Deutsche Bundesbahn DB van plan om een ​​groot aantal drie-assige rangeerlocomotieven aan te schaffen om de rangeerdienst te moderniseren. Er is gekozen voor een aandrijving met koppelstangen en blinde as. Met een maximumsnelheid van 60 km/u op de lijn was de locomotief net zo snel als de toen gangbare doorgaande goederentreinen en gebruikte hij de toegestane snelheid op zijlijnen. De kolengestookte warmhoudoven (Dofa-oven) werd alleen gebruikt om de geparkeerde V60 warm te houden. Vanaf de jaren negentig verving de DB de ovens door extern aangedreven verwarmingsapparaten, waardoor de ovens aan de voorkant onder de juiste circulatie overbodig werden. Andere uiterlijke wijzigingen waren de installatie van inductieve magneten vanaf het midden van de jaren zestig en vanaf 1985 werden de meeste locomotieven uitgerust met automatische koppelingen. Binnen de DB zijn de seriemachines onderverdeeld in lichte en zware locomotieven. Uiterlijk verschillen beide typen niet. De zware uitvoering, die 54 ton weegt, heeft een zwaarder gedimensioneerd frame dan de lichte locomotieven, die slechts 48 ton wegen. Met de introductie van de computervriendelijke aanduidingen in 1968 kregen de lichte locomotieven serienummer 260, de zware 261. Tot begin jaren 80 moesten de locomotieven van beide series bemand worden door machinisten opgeleid personeel. Door de locomotieven in 1987 om te vormen tot de series 360 en 361, wees de DB de machines toe aan de kleine locomotieven en creëerde de functietitel locomotiefrangeerder voor de rangeerders die werden opgeleid tot locomotiefpersoneel. De machines voorzien van automatische koppeling (AK) en radiografische afstandsbediening kregen de aanduiding 364 (lichte uitvoering) en 365 (zware uitvoering). De BR 362 en 363 kwamen pas uit 1992 en duiden locomotieven aan die waren uitgerust met de Caterpillar 3412 DI-TA motor in plaats van de originele Maybach GTO 6/GTO 6A.

De DB-V60 is volledig nieuw als ESU-model! Het chassis, de carrosserie, de motor, de versnellingsbak, de sleper, de rookunit, de verlichting, de digitale koppeling, de luidspreker en alle details zijn nieuw ontwikkeld. De lampinzetstukken hebben verticale gravures die passen bij de indruk van DB-lantaarns.

De ombouw van AC (fabrieksinstelling) naar DC-bedrijf wordt uitgevoerd door de middelste schuif te verwijderen en een kleine schuifschakelaar direct voor de vooras om te schakelen.

De digitale, op afstand bedienbare, elektromagnetische koppeling zit in een standaardschacht, is in twee trappen in hoogte verstelbaar en kan indien nodig dankzij de stekker zonder solderen eenvoudig worden verwisseld of door een willekeurige koppeling worden vervangen.

De nieuw ontworpen rookgenerator produceert een grotere dampopbrengst.

De LokSound 5-decoder is volledig nieuw. Soepele rijeigenschappen en een aantal handige functies en instelmogelijkheden inspireren de railoperator. Zo is er een ‘zware trein’-functie waarbij de optrek- en remtijden worden verdubbeld en de motor akoestisch op hogere snelheid werkt. Met de "locomotiefrem" loopt de locomotief stationair en remt hij wat harder - eventueel tot stilstand - ongeacht de stand van het gaspedaal. In de rangeermodus accelereert en remt de locomotief meer dan in de normale modus.

Eigenschappen:

LokSound-decoder voor DCC met RailComPlus®, Motorola®, M4 en Selectrix
Onafhankelijke aanmelding bij centrales met RailComPlus®- of mfx®-functionaliteit
Universele elektronica met plugslijper
Nieuw ontwikkelde lastafhankelijke rookgenerator synchroon met de LokSound
Dubbele speaker met grote geluidscapsule
31 speciale functies
PowerPack-opslagcondensator voor ononderbroken stroomvoorziening
Klokankermotor met vliegwiel
Digitaal op afstand bedienbare koppeling in NEM schacht
Voorbeeldgetrouwe koplampen, cabine- en bestuurderstafelverlichting
onderstel verlichting
Gegraveerde lichtgeleiders
Structuur en frame van metaal
Opengewerkte ventilatieroosters in de lange steel
Robuust en toch filigraan stuur van metaal en kunststof
Meerkleurige bestuurderscabine met figuur van een machinist
Lengte over buffers = 121 mm

Meer informatie
Railsysteem: 2-rail (DC)
Digitaal: Ja
Decoder interface: onbekend
sound: Met sounddecoder
Lengte over de buffers: 121
Minimale radius: R1
Merk: ESU
Schaal: H0 / 1:87
Noviteit: Nee
Voorraad: Niet in voorraad
Prijs: € 435,99
EAN: 4044645314111
Handleiding: Niet beschikbaar

Bel de specialistHeeft u een vraag over de ESU E31411?
E-mail direct de ESU specialist.

Of bel onze klantenservice. We zijn bereikbaar van
maandag tot en met zaterdag tussen 11.00 en 18.00 uur.

+31 (0)85-201 9726

BezorgingKunt u niet wachten totdat de Esu Diesellocomotief, H0, BR V60, 260 269, blauw-beige, DB, rangeerkoppeling met sound 31411 bij u is bezorgd? Na uw bestelling gaan we direct aan de slag. Levering is bij producten in voorraad vaak al de volgende dag. Bij elk product hebben wij de actuele levertijd aangegeven voor zowel Nederland als België.

Bestelt u meerdere producten met verschillende levertijden dan geldt altijd de langste levertijd zodat wij uw gehele bestelling in een keer kunnen versturen. Heeft u een product eerder nodig dan kunt u altijd twee aparte bestellingen maken.

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Ratings & Reviews

Schrijf de eerste beoordeling over dit product

Modelspoorgigant is onderdeel van Van Berkel Webshops B.V. | KVK: 94234175 | BTW: NL866686149B01 / BE0762960329 | Copyright © 2024
De waardering van www.modelspoorgigant.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.6/10 gebaseerd op 1547 reviews.