De intellibox 2 uitgelegdDenkt u erover na om de Intellibox II te kopen? Dan bent u vast benieuwd hoe de intellibox 2 werkt. Met de aanschaf van de Intellibox 2 heeft u niet enkel een digitale centrale tot uw beschikking. De Intellibox bevat daarnaast ook nog eens een Booster, rijregelaar, toetsenbord, feedback monitor, rijbaanbesturing, modelklok en LISSY met de Direct Drive functie. De geïntegreerde infrarood ontvanger maakt het mogelijk om uw modeltreinen direct te besturen met de IRIS-afstandsbediening.

Voor het communiceren met alle digitale randapparatuur maakt de Intellibox gebruik van LocoNet. Met LocoNet is de gegevensoverdracht veilig en snel en kunnen alle accessoires eenvoudig op het systeem worden aangesloten. De aansluiting van het individuele locomotief besturingssysteem LISSY maakt het mogelijk om het model spoorwegsysteem te automatiseren zonder gebruik te maken van een computer.

De geïntegreerde USB-interface biedt een snelle verbinding met de pc. Elke software die het LocoNet-protocol ondersteunt, kan worden gebruikt voor geautomatiseerde installatiecontrole. U kunt hierbij denken aan Koploper, Win-Digipet en andere digitale besturingssoftware

De Intellibox II kan gelijktijdig 119 locs aansturen en tot wel 2048 wissels en seinen schakelen.

De Intellibox® II kan bijna met elke digitale modelspoor systeem overweg. Of u nu een 2 of 3 railsysteem heeft. De aansturing gebeurd met het Märklin® Motorola®-, DCC- of Selectrix®-protocol. De Intellibox II stuurt het aan. Het is zelfs mogelijk om de verschillende protocollen door elkaar en gelijktijdig te gebruiken.

Sluit aan wat u wilt
Dankzij de LocoNet aansluiting op de Intellibox kunt u bijna alle digitale componenten die er op de markt te vinden zijn aansluiten. Het Lcd-Display met achtergrondverlichting is zeer helder en zelfs in het donker goed te zien. De zichtbare taal op het display is naast Duits en Engels ook in te stellen in het Nederlands.

Twee handregelaars
Op de Intellibox zitten twee handregelaars waarmee u gelijktijdig twee locomotieven onafhankelijk van elkaar kunt aansturen. De volledig roterende regelaars nemen bij een nieuwe loc automatisch de snelheid over. In wisselstroombedrijf (Märklin) kunnen de regelaars ook gebruikt worden om de rijrichting te veranderen.

128 snelheidsstappen – 9999 Decoder adressen
Het aantal beschikbare snelheidsstappen en adressen is volledig afhankelijk van de fabrikant van de decoder in uw locomotief. De Intellibox II ondersteunt in elk geval alle snelheidsstappen en decoderadressen van de eerdergenoemde digitale protocollen.
Schakelen van wel 32768 Lok-functies. 

In DCC-Modus ondersteunt de Intellibox® II tot wel 32768 verschillende functies per locomotief. Dit duizelingwekkend aantal functies kunnen op de Intellibox per knopdruk of door het ingeven van een nummer ingeschakeld worden.

Loc-, treinnamen
Voor elke loc decoder met het bijbehorende adres kan in de Intellibox een naam toegewezen worden.
Multitractie
Rijdt u graag in Multi tractie dan is dit zeer goed mogelijk met de Intellibox. U kunt tot wel 8 verschillende Multi tractie combinaties invoeren. Per combinaties heeft u de mogelijkheid om wel 4 locomotieven te gebruiken. Alle 4 de locomotieven kunnen worden bediend onder een adres en met een regelaar.
Schakelen van wissels en seinen met de Intellibox
Met de nieuwe Intellibox kunt u wel 320 Märklin of 2048 DCC-Magneetartikelen schakelen. De huidige stand van de wissel of het sein wordt in het display aangegeven.

Trajectbesturing
De Trajectbesturing van de Intellibox II maakt het mogelijk om tot wel 80 korte trajecten te schakelen. Een traject kan een door wissels geschakeld te volgen pad zijn. Dit kan erg handig bij bijvoorbeeld schaduwstations. Per traject kunnen er tot 24 wissels of seinen geschakeld worden.

Een traject kan ingeschakeld worden door de gebruiker via een druk op de knop of doordat een locomotief langs een terugmeld module rijdt. Locomotiefopdrachten zoals het aanpassen van de snelheid, inschakelen van functies en rijrichting behoren allemaal tot de mogelijkheden van een traject. Erg handig als u deze functie gebruikt bij het pendelen tussen punt A en B.

Programmeren van de locomotief
Heeft u uw locomotief voorzien van een digitale decoder dan zal deze eerst geprogrammeerd moeten worden. Het programmeren met de nieuwe Intellibox is een fluitje van een cent. Via handige menu’s en duidelijk geschreven teksten is het programmeren een stuk overzichtelijker geworden.
Opslag van gegevens
Alle instellingen, die eenmaal in de Intellibox® zijn gemaakt, worden permanent bewaard.

Infrarood ontvanger
Die Intellibox® II heeft een geïntegreerde infrarood ontvanger. U kunt zodoende zonder extra ontvangers direct uw locomotieven aansturen via de IRIS-afstandsbediening.
USB Interface
De geïntegreerde USB-interface biedt een snelle verbinding met de pc. Elke software die het LocoNet-protocol ondersteunt, kan worden gebruikt voor geautomatiseerde digitale modelspoorbanen. U kunt hierbij denken aan Koploper, Win-Digipet en andere digitale besturingssoftware

Updatemogelijkheid
De nieuwste systeemsoftware kan gratis via een pc direct op de Intellibox worden geïnstalleerd. Toekomstige systeemuitbreidingen voor de Intellibox® II kunnen als upgrade worden aangeschaft.